دسترسی به نرم‌افزار

از امکانات کاربردی منوی شروع، امکان جستجوی منوی نرم‌افزار می‌باشد. جهت دسترسی به این بخش از منوی نوار ابزار روی دکمه «شروع» کلیک کرده و مطابق تصویر زیر از منوی گشوده شده در نوار جستجو آیتم مورد نظر خود را جستجو کنید.

search

به قسمت سمت چپ نوار ابزار میز کار گفته می‌شود. جهت سهولت در دسترسی به هر یک از آیکون‌های نرم‌افزاری که در قسمت‌های دیدگاه من یا پیشخوان دیده می‌شود، می‌توان آیکون آن را به میز کار منتقل کرد.

mizekar

برای این منظور آیتم مورد نظر را از هر نقطه از مجموعه دیدگاه نظیر منوی پیشخوان و یا منوی دیدگاه من، انتخاب کرده؛ سپس مطابق تصاویر زیر با کلیک راست بر روی آیکون مورد نظر و انتخاب گزینه «افزودن به میزکار»، آیکون مورد نظر را به میزکار اضافه نمود.

didgah-desktop-add-new-ui-02

پس از افزودن آیتم به میزکار، مطابق تصویر زیر می‌توانید با دوبار کلیک روی آن به فرم مورد نظر دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که امکان جابجایی آیکون‌ها از طریق کشیدن و رها کردن (Drag & Drop کردن) آنها امکان‌پذیر می‌باشد.

didgah-desktop-insert-item-new-ui

همچنین با کلیک راست بر روی هر یک از آیکون‌های موجود در محیط میزکار می‌توان آنها را مرتب و یا آیکون انتخاب شده را حذف نمود.

sort-desktop-icon

چنانچه چندین پنجره باز داشته باشید می‌توانید با کلیک راست بر روی نوار ابزار یا در محیط DeskTop و انتخاب گزینه کاشی کاری، پنجره‌ها را به‌صورت کاشی‌وار در کنار یکدیگر داشته باشید و یا با انتخاب گزینه «بستن همه پنجره‌ها» آنها را به‌صورت گروهی ببندید.

kashikari2

همچنین جهت مخفی نمودن پنجره‌های باز شده و دسترسی به فضای میز کار می‌توان بر روی دکمه مشکی رنگ در پایین نوار ابزار کلیک کرد. جهت بازگشت به حالت قبل می‌توان مجدد بر روی همان دکمه کلیک نمود.

penhankardan

تاریخ آخرین به روز رسانی: 1403/03/29